Chile är ett land

2011-10-30
19:06:06

Att gro i rockwool...
Jag ska prova att gro i rockwoll tänkte jag som referens samt att det blir mycket enklare för mitt pågående hydro-projekt... Rockwoolkuber finns att köpa i såna här kartor om 77 st.. (jag fick skära bort lite för att det skulle passa i min planteringsbricka). Kostar ca en 100 spänn för en karta. Finns hos dom flesta växt-plejsen på nätet och i handeln. Jag köpte mina på odlamer.se...


Här har jag blött upp kuberna med varmt vatten just innan jag sår fröna, så ett par, tre frö i varje hål, tryck ner lite försiktigt med nåt som inte är för vasst (jag använder en plastpipett, en sån man sår småfrö med)

Var noga med att märka upp alla efterhand du planterar så du vet vad det är du har sått! Här har jag sått färdigt och blött upp ordentligt. Placerat på badrumsgolvet (golvvärme är bra!!) för att de ska få det så varmt och skönt som möjligt.


Jag sådde 43 sorter, samma som i jord så jag får ett referensmaterial att gå vidare med (jag för statistik i år för att se hur fort olika sorter gror, samt om det går bättre i något medium.)

Var noga med att rockwoolen inte torkar ut utan håll den fuktig hela tiden, men inte genomvåt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: