Chile är ett land

2011-10-25
20:18:18

Chilisäsongen 2012 har redan börjat!

Hej på er,

jag tänkte jag skulle dela med mig lite av mina erfarenheter och idéer när det kommer till att odla chili. Jag är inne på min andra säsong som chiligalning och har lärt mig massor det gångna året. Dom första fröna för säsongen 2012 har redan åkt i jorden och jag har ett par projekt på g som jag kommer dela med mig. Bland annat ska jag försöka mig på att odla i ett ebb-och-flod-system som jag byggt/bygger just nu.

De sorter som åkt i jorden redan är:

Aji Cristal
Aji Panca
Black Hungarian
Black Scorpion Tongue
Blondie
Bolivian Rainbow
Brazil
C Frutescens x Eximium
Capsicum A Pasilla
Cayenne
Fresno
Habanero Chocolate
Habanero Dulce
Habanero White
Habanero Red
Herculenaum Pompeii
Hungarian Yellow Hot Wax
Italiano
Jalapeno Purple
Malawi Birds Eye
Medusa
Monkeyface Yellow
Numex Big Jim
Numex Joe E Parker
Numex Twilight
Pequin
Peruvian Purple
PI 446900
Piri Piri
Purira
Satans Kiss
Scotch Bonnet Yellow
Starfish
Thai Dragon
Trepaderia Werner
Trinidad Bush
+några olika sorters paprika och lite obestämbara sorter från ICA =)

Ett tiotal av sorterna har jag förvärvat inför året, resten är kvarvaror eller resultat från säsongen som var...
Kommentar:
#1: Nicke Petersson

Chili är en spännande frukt om än lite stark i mellanåt, ser att du lägger ner 110 % i ditt projekt.

Bra jobbat :)

2011-11-01 @ 05:01:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: