Chile är ett land

2011-10-25
22:48:51

Dags att gro!
Så här ser det ut nu när första sådden är i jorden. (jag sådde dom första för ett par veckor sen så det har kommit en bit, mer om det längre ner.

Jag använder så/kaktus-jord och ett lager Vermiculit. Jag lägger i princip bara fröna på jorden (kanske lite lite jord ovanpå), 2-3 frön i varje kruka och sen täcker jag med vermiculit, allt för att göra det så lätt som möjligt för chilisarna att titta upp.


De vilar på en värmeplatta (en sån som reptiler gillar), temperaturen mäter jag i en referenskruka i mitten. Temperaturen bör vara mellan 26-29 grader nånting för att det ska gå så smidigt som möjligt.



Dom första plantorna är omplanterade redan i var sin kruka. Jag sparar bara dom största, kanske några till för att ge bort... Jag hade faktiskt ganska fantastisk growrate på dem jag sådde för ett par veckor sen, i princip alla frön har grott. Så här ser det ut efter första omplanteringen:


Nu får dom ljus från ett vanligt 99kr-lysrör från Jula och för att hålla luften cirkulerande så kör jag en fläkt större delen av deras ljusa tid...



Jag kommer att så i rockwoolkuber också för mitt hydro-projekt. Mer om detta senare...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: