Chile är ett land

2012-03-28
06:07:52

Utflytt!
Hej!

Nu har "dom stora" flyttat ut i växthuset. En värmefläkt på nätterna som ser till att det håller sig över 7-8 grader.


Ni som är uppmärksamma ser ju också att första raden är tomater... Dom planterade jag för en månad sen ungefär i hydrot och dom har växt som fan helt enkelt.

Tyvärr var det några som inte tyckte så mycket om första natten då det bara var 0,5 grader (värmen pajade förstås...)
sta

Men dom har ryckt upp sig lite så jag tror att dom kommer klara det...

Så här ser växthuset ut:


Och här är lite bilder från en månad tillbaka till och med förra veckan, blandad kompott:



Kommentarer:
#1: Lindh

Hoppas att dom små rackarna kommer klara sig.

Ska bli spännande att prov smaka dom senare.

2012-03-28 @ 08:12:23
#2: chiliamatör

Vad använder du för ljus?

2012-04-20 @ 20:53:38
#3: Stellan

Hej chiliamatör!



Om du menar inne så har jag lite blandat. Vanliga billiga lysrör från Jula eller lite dyrare växt-lysrör. Jag kan ärligt säga att jag inte märker någon skillnad i hur det växer.



I växthuset har jag inget ljus.



MVH Stellan

2012-04-21 @ 01:15:36
#4: chiliamatör

Okej, kör själv med biltemas lysrör 44775 som har en färgtemp på 6500K och de växer som tusan. Har funderat på dyrare lysrör men de är de nog inte värt i min lilla odling.

Bra blogg! Får gärna uppdatera oftare ;)

2012-04-23 @ 17:50:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: