Chile är ett land

2012-04-17
17:48:18

STOR uppdatering, många bilder!!!
Nu har jag flyttat ut ett helt gäng med prylar så det är dags för bildbevis á la stort!

Först en bild från dörren in till växthuset:



Här är vaxbönor och brytbönor, nyligen omplanterade:


Nyligen omplanterade tomater:



ICA-chili i närbild:



En sort som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den heter, men den har ett 20-tal frukter redan:



Habanero Dulce:



Jalapeno Purple:



Lite blandade tomater:



Squash:



En liten kul variant som heter Medusa:



Ett gäng småkillar:



Närbild på en Bolivian Rainbow:



Dorset Naga växer sakta som bara f**, den här är planterad för ett par månader sedan...



Peruvian Purple blommar så det knakar:



Hungarian Yellow Hot Wax:



Bönor i närbild:



Tvilling-Cayenne!!



Italiano, en kul variant som inte blir så stor:



Årets första tomater!



Nu blir det tätare uppdateringar för det händer saker varje dag i princip! Väl mött!!
Kommentarer:
#1: Andreas

Det ser ju sjukt nice ut! När satte du dina frön egentligen? Du har ju redan en massa frukt! :)

Vart har du köpt dit växthus föressten? Det ser nämligen väldigt rymligt ut! Hur mycket fick du ge för det?

2012-04-18 @ 23:25:40
#2: Ztellan

Hej!



De första åkte i jorden i oktober-november faktiskt. Jag räknade frukterna på en liten (20cm hög) Trinidad bush idag och den hade 30 frukter redan! Växthuset är ett Juliana köpt på Willab Garden. Jag köpte det dock begagnat fast nytt, aldrig uppackat för ca 10000. (Kostade typ 17000 på Willab då). Det är ganska rymligt men jag ska ta bort ett par av pallkragarna och göra om lite till sommaren tänkte jag för att få lite mer plats för chilin.

2012-04-19 @ 21:52:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: